مشخصات فنی کشنده ولوو FM460

مشخصات فنی کامیون کشنده ولوو اف ام460 سقف کوتاه و تک دیفرانسیل شش چرخ

ابعاد و فواصل (میلیمتر)
طول کامیون5890
عرض کامیون(کابین)2500
ارتفاع سقف اتاق کامیون تا سطح زمین (بدون بار)3014
فاصله محوری3700
فاصله محور عقب تا انتهای شاسی825
ابعاد شاسی(میلیمتر)
عرض شاسی در جلو1080
عرض شاسی850
ارتفاع ناودانی266
پهنای بال90
ضخامت جان و بال8
اوزان(کیلو گرم)
وزن مجموع ناخالص مجاز (G.V.W)44000
وزن مجاز وارد بر محورهای عقب و جلو (G.V.W)21000
وزن کل شاسی( بدون بار )7250
توجه:وزن ها ممکن است 1.5 درصد زیاد یا کم باشد.
چرخها
لاستیک ( رادیال)315/80R22/5
رینگ9.0 x 22.5
سیستم الکتریکی
ولتاژ24 ولت
باطری(آمپر ساعت)2 x 225
ظرفیت آلترناتور110 آمپر
قدرت استارت7.5
مخزن سوخت
مخزن سوختدو تانک سوخت از جنس آلومینیوم جمعا 860 لیتر (راست 330 و چپ 530)
تانکAd-Blue90 لیتر
جعبه دنده
مدل(سیستم تعویض دنده هوشمند) AT2612F I-Shift ولوو
حداکثر گشتاور ورودی2600 نیوتن متر
تعداد دنده ها12دنده جلو و 4 دنده عقب
موتور
مدل موتورVOLVO D13C460 EU5 SCR (Ad-Blue)
استاندارد آلایندگیEUROIV EEV
حجم مجموع سیلندرها12/8لیتر
قدرت موتور338 کیلو وات(460 اسب بخار)1900-1400دور در دقیقه
حداکثر گشتاور2300 نیوتن متر در1400-1050 دور در دقیقه
تعداد سیلندر6
ظرفیت روغن33 لیتر
ظرفیت روغن خنک کننده40 لیتر
تجهیزات ویژه : ترمز موتور ( ترمز خفه کن اگزوز + سیستم ترمز موتور (+VEB) از نوع عمل کننده بر روی سوپاپ ها ) ، توربو شارژ، پیش گرم کن استارت موتور ، مجهز به فن الکتریکی ویسکوز
کلاچ
مدلCS43B-O
نوع سیستمتک صفحه‌ای ، بادی و هیدرو لیک
قطر سیستم430 میلیمتر
فرمان
مدلPSS-SING-ADJ
نوع سیستمسمت چپ تمام هیدورلیک با قابلیت تنظیم در دو جهت
گردش فرمان از حالت قفل به قفل4.5 دور
قطر غربیلک450 میلیمتر
محورها
ظرفیت محور جلو8 تن
نوع سیستم محور جلوفورج شده ، دارای توپی با طراحی جدید و مکانیزم روغنکاری داخلی
ظرفیت محور عقب13 تن
نوع سیستم محور عقبیک محور محرک با کاهنده تک مرحله‌ای و قفل دیفرانسیل
سیستم تعلیق
جلوFST- PAR
سیستم تعلیق جلوپارابولیک ، به همراه میل موجگیر و کمک فنر
عقبRST- AIR
سیستم تعلیق عقببادی با چهار بالشتک ، دارای حافظه و با قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل اتاق و دارای میل موجگیر
سیستم ترمز
ترمزهای جلو و عقب دیسکی، دارای دو مدار مستقل در جلو و عقب، که با هوای فشرده کار می کند ،‌ مجهز به کمپرسور دو سیلندر با ظرفیت 1080 لیتر در دقیقه مجهز به سیستم ترمز هوشمند (E.B.S) و مجهز به سیستم هوشمند ضد لغزش (T.C.S) دارای ترمز توقف اضافی از نوع فنری که روی محور عقب و جلو عمل میکند.
اتاق
مدل خواب دار، مدلCab- SLP ، صندلی راننده تمام بادی اتوماتیک و قابل تنظیم، صندلی کمک راننده قابل تنظیم، آینه قیچی، آینه های جانبی گرمکن دار و با تنظیم الکتریکی، سیستم تهویه مطبوع(کولر + بخاری) تمام اتوماتیک و شیشه شور و برف پاک کن چند زمانه، تعلیق اتاق مکانیکی، بالابر برقی اتاق، شیشه بالابر برقی، دریچه سقف
تجهیزات ایمنی و رفاهی
لوازم سنجش
شامل سرعت سنج، تاخوگراف ، دورسنج و درجه حرارت آب، میزان سوخت ، فشار باد مخازن سیستم و زیر بندی بادی ، فشار روغن و کلیه علائم و اطلاعات خاص در صفحه نمایش دیجیتال ارائه می شوند .
تجهیزات استاندارد
بوق الکتریکی شهری و بادی، سیستم خودکار تنظیم سرعت، مجهز به تجهیزات کاهنده آلودگی صوتی(SIGN(L)80dba)، اتصالات برق و باد تریلر، فیلتر آبگیر سوخت، پیش گرمکن موتور، لاستیک زاپاس، چراغ مه‌شکن، کپسول آتش خاموش کن،‌ گلگیر و گل پخش کن عقب، بکسل بند جلو، آفتابگیر بیرونی و داخلی، مبدل 24 به 12 ولت جهت ادوات برقی، مجموعه ابزار کامل، جک بالابر 20 تن، چرخ پنجم 2 اینچی، بخاری درجا، قفل مرکزی مجهز به کنترل از راه دور درب‌ها، رادیو پخش، چراغ مطالعه، جلیقه شبرنگ، مجهز به علائم شبرنگ مختص وسایل نقلیه مطابق(استاندارد ECER-80)، دنده پنج، چراغ قوه، بوق دنده عقب، ایموبولیزر، مجهزبه سیستم ضد واژگونی ESP ، بلوتوث تلفنی

درباره وحید کریملو

وحید کریملو هستم موسس سایت ایران ترانزیت. علاقه زیادی به کامیون دارم پایه دو رو هم گرفتم منتظرم تا یک فرصتی پیش بیاد پایه یکم بگیرم..البته اگر قسمت ما تنهایی در جاده ها باشد... مخلص همه بچه های کامیون باز مخصوصا بچه های ایران ترانزیت هستم دوستتون دارم و بهترین ها رو براتون آرزومندم

۲ دیدگاه

  1. بهش نمیاد اصلا ۷/۲ تن باشه . تو جاده اندازه ایسوزو دیده میشن . دم ایرانخودرو گرم با این دزدی هاش . خیلی ها هستن که هنوز حواله بدست دنبال شاگردی ماشین های دیگن .

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*