نحوه عملکرد اینتاردر گیربکس ZF

فیلمی از نحوه عملکرد ترمز کمکی ریتاردر شرکت زد اف آلمان معروف به اینتاردر

درباره وحید کریملو

وحید کریملو هستم موسس سایت ایران ترانزیت. علاقه زیادی به کامیون دارم پایه دو رو هم گرفتم منتظرم تا یک فرصتی پیش بیاد پایه یکم بگیرم..البته اگر قسمت ما تنهایی در جاده ها باشد... مخلص همه بچه های کامیون باز مخصوصا بچه های ایران ترانزیت هستم دوستتون دارم و بهترین ها رو براتون آرزومندم

۴ دیدگاه

  1. اینکه میگن ریتارد مثلن ۳ زمانهست یعنی چی؟

    • ریتارد سه زمانه یا پنج زمانه هر دو داری قدرت ترمزگیری یکسانی‌هستند
      فقط با یک تفاوت
      اونم اینکه شما در ریتاردر پنج زمانه شما با دسته ریتارد پنج تا زمان داری یعنی زمان ترمزگیری کاملت پنج بار باید دسته رو بکشی تا ریتارد با قدرت کامل کشیده بشه
      ولی در سه زمانه شما در سه بار کشیدن دسته کل نیروی ترمز ریتارد رو فعال میکنید
      یا به عبارت دیگر فاصله ترمزگیری در ریتارد پنج زمانه کوتاه تر هست یعنی در پنج زمانه شما دسته ریتارد رو در مرحله‌یک قرار میدید در این صورت یک پنجم قدرت ریتارد فعال میشه.دسته رو میذاری رو روی مرحله دو.در این صورت دو پنجم قدرت ریتارد فعال میشه تا اینکه وقتی همه پنج مرحله ریتارد رو میکشی دیگه کل نیروی ریتارد فعال میشه
      حالا در سه زمانه فقط فاصله این ترمزگیری ها فرق داره به این صورت که وقتی دسته ریتارد رو در حالت یک قرار میدی در این صورت یک سوم قدرت ریتارد فعال میشه.وقتی‌میذاری در مرحله دو،در این صورت دو سوم قدرت ریتارد فعال میشه.و وقتی در مرحله آخر یا همون مرحله سه میذاری کل نیروی ریتارد فعال میشه
      پس قدرت ترمزگیری ریتارد سه و پنج زمانه یکی هست فقط فاصله های ترمزگیری متفاوت هست

  2. یه جورایی مث تفاوت گیربکس ماک و مایلر
    با قدرت حدودا یکسان ماک بدلیل دنده های بیشتر عملکرد بهتری داره

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*