اطلاعات بیشتر در مورد اف اچ های مونتاژ سایپا دیزل

اف اچ ۱۲ نسل دوم مونتاژی سایپا دیزلپیشرانه با کد D12C-420 با حداکثر توان تولیدی ۴۱۸.۸۶ اسب بخار مجهز به توربوشارژ و اینترکولر

سال طراحی پیشرانه ۱۹۹۸این موتور دومین نسل از موتورهای ولوو بود که بر روی نسل اول ولوو اف اچ نصب شد. در اصل ولوو برای نسل دوم اف اچ های تولیدی خود موتور سری D12D را در نظر گرفت. همانند اتفاقی که برای اف اچ ۵۰۰ های مونتاژی سایپا دیزل افتاد که از موتور نسل قبل بر روی آن‌ها استفاده شد، نسل دوم اف اچ هم دارای موتور نسل قبل است.تفاوت موتورهای سری C و D در ترمز موتوری آنهاست. سری C دارای ترمز موتوری تک مرحله‌ای بوده و سری D دارای ترمز موتوری سه مرحله ای است.اف اچ۱۲های وارداتی دارای موتور سری C هستند.گیربکس این کشنده از سری VT2514 است که توسط خود شرکت ولوو تولید شده و به صورت پایه‌ای مجهز به اینتاردر گیربکسی نیست. به صورت آپشن اینتاردر ساخت شرکت VOITH برای این گیربکس قابل نصب بود.نکته‌ی جالب توجه این است که گیربکس افسانه‌ای آی شیفت، بر روی نسل دوم اف اچ تست شد و پس از تایید بر روی نسل سوم به صورت گسترده به کار رفت. البته برخی از آخرین اف اچ های تک محور نسل دوم تولید ولوو مجهز به آی شیفت شدند. 

با تشکر از آقای محمد کتابی عزیز بابت تصاویر و متن خوب و مفیدشان

درباره وحید کریملو

وحید کریملو هستم موسس سایت ایران ترانزیت. علاقه زیادی به کامیون دارم پایه دو رو هم گرفتم منتظرم تا یک فرصتی پیش بیاد پایه یکم بگیرم..البته اگر قسمت ما تنهایی در جاده ها باشد... مخلص همه بچه های کامیون باز مخصوصا بچه های ایران ترانزیت هستم دوستتون دارم و بهترین ها رو براتون آرزومندم

۴ دیدگاه

  1. چ جالب نمی‌دونستم با توجه به این که ۱۶سال پیش تا الان داداشم داره

  2. یک سوال موتورای اف اچ های تیپ ۲ ۴۶۰ هم مث این تیپ یکه
    و اینکه اف اچ تیپ ۳ ۴۸۰ یا ۴۴۰ چطور؟

    • تیپ۳ کلا موتورش ۱۲.۸ لیتری هست ولی تیپ۱ و ۲ معروف به اف هاش ۱۲ اونا حجم موتورشون ۱۲.۱ لیتر هست
      پس از نظر موتوری یکسان نیستند
      ولی این سوال برای‌منم هست که آیا موتور اف اچ۱۲ تیپ۱ و ۲ یکی هست؟یعنی لوازم موتوری همه به هم میخورن؟آیا هر دو انژکتور برقی هستن؟

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*