داف XG و XG+ کامیون سال ۲۰۲۲ اروپا

به گزارش مشرق، شرکت تولید خودروهای سنگین داف که مقر آن در هلند است همواره با مدل داف XF نزد ایرانیان شناخته می‌شود. این کامیون طی چند سال اخیر نقش پرچمدار محصولات داف را ایفا می‌کرد اما اکنون با ورود داف XG و داف XG پلاس، جایگاه خود را به پرچمدار جدید تحویل می‌دهد و از این پس نقش محصولی میان‌رده را ایفا می‌کند.

داف XG یک محصول بلندپروازانه است که خودروساز هلندی با هدف تامین الزامات و مقررات آلایندگی اروپا به بازار عرضه می‌کند. همچنین کابین جدید و تجهیزات فناورانه مختلفی در این خودرو به کار گرفته شده‌اند که آن را نسبت به مدل‌های قبلی داف XF متمایز خواهند کرد.

مقررات جدید اتحادیه اروپا طول تریلرهای متصل شده به کامیون‌ها را کاهش می‌دهند تا میزان انتشار آلودگی ناشی از کشیدن تریلرهای بزرگ و سنگین کاهش یابد. در نتیجه سازندگان کامیون قاره سبز قادر هستند تا طول خودروها را افزایش دهند که حاصل آن راحتی بیشتر سرنشین خواهد بود.

داف XG و داف XG پلاس براساس پلتفرمی مشترک با داف XF توسعه یافته‌اند اما کابین آن‌ها مرتفع‌تر است. همچنین طراحان با افزایش طول، حجم کابین را افزایش داده‌اند تا داف XG یکی از بهترین کامیون‌های این کلاس در بخش فضای داخلی باشد. در صورتی که فضای کابین داف XG برای خریدار کافی نباشد، او قادر خواهد بود تا مدل داف XG پلاس را سفارش دهد تا از کابین بزرگتر و سقف مرتفع‌تر آن بهره ببرد.

استفاده از تجهیزات پیشرفته همچون آینه دیجیتالی کابین و صندلی چرخان راننده سبب می‌شود تا راحتی فوق‌العاده‌ای را در این کامیون هلندی تجربه کنید. یک میز کشویی و تختخواب عریض نیز برای راحتی بیشتر راننده در نظر گرفته شده‌اند. علاوه برآن می‌توانید یک تخت برقی را به صورت آپشن برای داف XG و داف XG پلاس سفارش دهید. داف ویژگی‌های ایمنی مختلفی را برای این کامیون در نظر گرفته است، برای مثال در صورت برخورد از جلو کابین به سمت عقب حرکت می‌کند تا آسیب کمتری به راننده و سرنشین وارد شود. استفاده از جلوپنجره جدید و شیشه بزرگ نیز موجب افزایش ۳۳ درصدی دید راننده نسبت به مدل‌های قبلی شده‌اند.

قدرت داف XG توسط دو پیشرانه تامین می‌شود که هر دو موتور به صورت اختصاصی توسط داف تولید شده‌اند. موتور نخست ۱۱ لیتری با کد MX-۱۱ است که برای مشتریان اروپایی در نظر گرفته شده است. مشتریان آمریکایی نیز نسخه قوی‌تر این کامیون را با موتور ۱۳ لیتری MX-۱۳ دریافت خواهند کرد. هر دو نسخه به همراه گیربکس AMT دوازده سرعته ZF عرضه خواهند شد.

درباره وحید کریملو

وحید کریملو هستم موسس سایت ایران ترانزیت. علاقه زیادی به کامیون دارم پایه دو رو هم گرفتم منتظرم تا یک فرصتی پیش بیاد پایه یکم بگیرم..البته اگر قسمت ما تنهایی در جاده ها باشد... مخلص همه بچه های کامیون باز مخصوصا بچه های ایران ترانزیت هستم دوستتون دارم و بهترین ها رو براتون آرزومندم

۱۰ دیدگاه

  1. با سلام.انشالله ک تو جاده های ایران زیارتش کنیم.انشالله ک برجام حل بشه و قیمت ارز بیاد پایین و راحتتر بتونیم سوار شیم

    • آرتین فتحعلی پور

      ایشالا صد تاشو داشته باشی تو دعا کن ما بزرگ بشیم بزنیم تو رشته
      خدا تو مد نظر قرار بدی خودش میرسونه

  2. آرتین فتحعلی پور

    واقعا نوش جونش الحق

  3. الان اتاق جدید این رو دارن ثبت نام میکنن

  4. میدوارم جاده های ایران پر بشه از ….. رنو تی نیوفیس / افهاش نیوفیس / نسل جدید داف و مان / بنز و ایویکو s way و اسکانیا سری s

    چه شود

  5. ای جانم ماشالله بهش حتما لیاقت شو داشته که شده بهترین کامیون سال به امید ورود سلطان هلندی و سلاطین دیگر به ایران

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*