مشکل تولید کامیون در ایران

برحسب اتفاق دیروز داشتم به این فکر میکردم که چرا با وجود این همه امکانات ما نخواستیم کامیون ساز بشویم!!!
در صورتی که ایران خودرو در چند سال پیش کامیون آریا رو ارائه نمود با مشخصات فنی همون بنز باری 2624 یا 1924 ولی با کابین جدید که تلفیقی از اتاق کامیون سهند(فراز) و فوتون می باشد ولی اختصارا در دست ایران خودرو دیزل می باشد. در صورتی که کابین بنز WH (دماغ دار) برای راننده خیلی کسل کننده،قدیمی و از جسنل فولاد و البته صدای بد موتور کامیون داخل کابین بود رو با اتاق آریا عوض کرده و یک پشیرفت خوب در سطح کامیون سازی رو رقم زد.ولی متاسفانه خط تولید آریا دیگر وجود ندارد و شرکت همچنان به مونتاژ مدل دماغ دار آن اصرار دارد.(به چه دلیل خط مونتاژ آریا به کنار زده بود رو خدا بدونه).

در ایدم (از زیر مجموعه های ایران خودرو دیزل تولید کننده موتور در تبریز) شرکت چرخشگر(از زیر مجموعه های ایران خودرو دیزل در تبریز تولید کننده گیربکس) و شرکت محورخودرو(در هشتگرد از زیر مجموعه های ایران خودرو دیزل تولید کننده دیفرانسیل و اکسل) بنز های 1924 2628 و البته بنز آکسور 1843 و اتوبوس های بنز 457 را هم مونتاژ میکنند که البته چند سالی بود که خط مونتاژ موتور بنز 355 و 457 تعطیل بود و در چند ماه گذشته مجددا خط تولید را افتتاح کرده و از موتور های 457 مجدد برای خط تولید اتوبوس بنز O457 میخواهند استفاده کنند

حال این سوال شکل میگیره یک شرکتی که امکاناتش رو داره که یک کامیون تقریبا به روز رو با اتاق آریا و موتور 457 (مورد استفاده در کامیون های بنز آکسور) را روی همین مدل آریا مونتاژ کنه و با یک سری امکانات پایه (حتی کار گذاشتن یک سری آپشن و امکانات همانند ضبط مانیتوردار-کولر درجا-کروز کنترل-صندلی بادی به روز و با کیفیت تر-شیشه بالابر برقی و یخچال و باک استیل و …) و با قیمت مناسب به بازار ارائه کند و به کل مدل WH1924 و WH2624 را از خط تولید به کنار بگذارد، چرا این کار را انجام نمی دهد؟

دیروز هم از قضا یک پستی در سایت گذاشته شده بود با عنوان بنز WH 1943 S که همون نسخه دماغ دار مایلر می باشد و موتور آکسور !!!! اگر شرکت ایران خودرو دیزل اتاق آریا را روی همین کامیون میگذاشت خیلی بهتر میشد و یک چهره به روز با اتاق کیپ و امکانات بهتر را برای یک راننده ایرانی عرضه میکرد.هم نسخه کشنده و هم نسخه باری و کمپرسی آن را میتوانست با قیمت مناسب به راننده های عزیزمون بفروشد-حال حساب کنید کیفیت موتور بنز آکسور بهتر میباشد یا موتور های کومنزی که روی فوتون کار گذاشتن-درصورتی که خداشون با هم فرق دارد.

حال نظرتون رو در این مورد ارائه بفرمایید.

در زیر تصاویر از کامیون آریا-فوتون و سهند برتون میگذارم-از داخل اتاق آریا متاسفانه نتوانستم عکسی گیر بیارم.

درباره وحید کریملو

وحید کریملو هستم موسس سایت ایران ترانزیت. علاقه زیادی به کامیون دارم پایه دو رو هم گرفتم منتظرم تا یک فرصتی پیش بیاد پایه یکم بگیرم..البته اگر قسمت ما تنهایی در جاده ها باشد... مخلص همه بچه های کامیون باز مخصوصا بچه های ایران ترانزیت هستم دوستتون دارم و بهترین ها رو براتون آرزومندم

۹ دیدگاه

  1. وحید جان این محصول جدید پلوس تخت نیستا… توپی هست

  2. ایران هیچ وقت تو زمینه خودروسازی هیچ پخی نمیشه چون خودروسازی باید تو اقتصاد و ریشه یک کشور باشه ما طراح های بزرگ داریم که در کارخانه های مطرح خودروسازی دنیا مشغول بکار هستند ولی هیچ وقت خودروساز نمیشیم و نخواهیم شد باید در کارخونه های خودروسازی رو هم گل گرفت

  3. آقا وحید منم موافقم باشما …. ولی کاوه خیلی بهتر از آریا بود

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*