دوستان عزیز سلام و روزتون بخیر و سیزده بدر همگی مبارک باشه خب در دو روز گذشته که احتمالا خبرش رو شاید خیلی از دوستان شنیده باشن اینه که در قانون برنامه وبودجه سال 1402 تبصره 7 بند ص قانون واردات به کمتر از 5 سال رسیده ودلیلش هم شرایط ارزی کشور ورود کالاهای اساسی بیان شده است . به منظور توسعه حمل و نقل عمومی، تنظیم بازار،کاهش مصرف سوخت،الودگی هوا،و سازمان نظارت کیفی کشور،وسوانح جاده ای به وزارت و صنعت و معدنو تجارت اجازه داده میشد با تایید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده های (کاربری بین شهری)ووزارت کشور(از طریق سازمان ذیربط)(کاربری شهری)، نسبت به ثبت سفارش واردات انواع کشنده،کامیون،اتوبوس،مینی بوس،و ون مورد نیاز وفق قوانین و مقررات موجود با عمر کمتر از 5 سال اقدام نماید. ایین نامه اجرایی این بند توسط وزارت خانه های صنعت و معدن و تجارت، راه و شهرسازی،کشور، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه بودجه و کشور با تاکید برلزوم تامین خدمات، خدمات پس از فروش و معاینه فنی تهیه میشود و حداکثر ظرفیت یکماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیات وزیران میرسد. گزارش عملکرد این بند شامل تعدادونوع خودروهای وارداتیو دستگاه های بهره بردارتوسط وزارت صنعت،معدن و تجارت هرسه ماه یکبار به کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه میشود.
از الان وارد کننده ها دارن رنو تی و داف ۲۰۱۸ آگهی میکنن ۵۰/۰۰۰ یورو
فقط خداکنه سر و سامون داشته باشه …. یعنی کسی خرید کرد طبق روال چند ماهه پلاک بشه و اذیت نکنن رانندگان و ….
یعنی با پول یه هوو یه کوچولو بیشتر میشه رنو تی سوار شد ….!
با نرخ فعلی ارز ماشین ۵۰ هزار تایی چیزی حول و هوش ۲.۵ میلیارد در میاد که با در نظر گرفتن هزینه ترخیص و گمرک کمتر از ۵ میلیارد تموم نمیشه
که بنظرم بازم میارزه
پول هوو که نه ولی پول فاو یکم بیشتر میشه وارداتی خرید البنه اگه همه چیز طبق روال باشه
علی آقا ۲/۵ قیمت ماشین میشه ، قبول …. ولی میگن که هزینه ترخیص هم حدود ۱/۵ میشه ….. که جمعا میشه ۴ تومن ….
اگه حتما اسقاط بخواد فک کنم حدود ۵ تومن میشه …. در غیر اینصورت با ۵ % دولتی که الان دارن پلاک میکنن فکر کنم با حدود ۴ تومن جمع بشه …. البته باید ببینیم تا اون موقع شرایط اسقاط به چه شکله ….الزامی میشه / یا همینجوری پلاک میکنن …… انشالله هرچی باشه ؛ خیر باشه
موافقم
بابا بنز اگهی کردن ۶۰ هزار یورو تو هوا همه رو زدن
تمام نمایشگاه دارها ماشینای خودشون رو ریختن تو بازار .مثل داف های ۱۰۵ و ولوو۴۸۰ و اسکانیاهای تولیدی ماموت و …
یکی از برادرهای من فاو داره نمایشگاه دار بهش گفته بیا ماشین رو بده یه میلیارد تومن هم نقد بده و هفتصد تومن هم قسط برات میبندم
یه داف ۱۰۵مدل ۲۰۱۳ بردار.به برادر گفته برای اطمینات از سلامت ماشین یه سرویس برو اگه بد بود ماشین رو نخر
این قانون فقط ماشینای چینی و تولید داخل رو تحت تاثیر قرار میده.الهی شکر خبر خوبی بود
با سلام همه فرمایشات دوستان صحیح ولی اینو بدونید رانندگی با این شرایط وجاده ها روز به روز بدتر میشه.جاده ها گنجایش این همه ماشین چینی ووارداتی رو نداره هر روز دارن از سر لجبازی با واردات کلی ماشین میدن بیرون .این خط این نشون راننده وماشین دارن به نون شبشون محتاج میشن .بار نیست برا این همه ماشین .تقاضا زیاد بار کم .چون قرار شد جای هر ماشین یکی رو اسقاط کنن
مسیر ارمنستان روسیه یک بنده خدایی میگفت پرشده از ماشین های وارداتی های ایرانی که خود ارمنی ها و گرجی ها تعجبن که ایرانی ها ازماک و اف ۱۲ الان دارن ماشینای بروز سوار میشن
فاو و سیتراک و دافران و اینا همگی کم میارن تو این بازار این خط این نشون بببنید کی بهتون گفتم
این جور خیلی بهتر شد و الان دیگه با این شرایط خیلی ها میتونن ماشین های مورد علاقه شون هم بخرن از دیروز هم تو یک پیجی ۶ تا ۲۰۱۸ ۳۳۵ تا کار آگهی کرده بودن که در عرض نه ساعت زدن ۴ دستگاه واگذار شد
بله کامران خان بهتر شده اما قیمت های بعضی ماشینا میشکنه و پایین میاد
درست میگی اقا سعید بدون اسقاط دولتی همون حدود ۴ تا ۴.۵ در میاد
ولی غیر منطقی میاد بنظرم چن اف اچ ۴۶۰ مدل ۸۴ رو میزنن ۵.۵
اف اچ های مدل ۸۴ و ۹۰ و رنوهای پریمیوم که قیمت سرسام اوری گرفتند قیمت هاشون پایین میاد
از برند های مختلف معروف جهانی باشند
همون برندهای قبلی وارد میشوند منتها از ۲۰۱۸ به بعد وارد میشود
قیمت کشنده افزایشی بشه ببینین و حال کنین .
بله این احتمال هم میدم قیمت مدل های ۲۰۲۳ افزایشی بشه البته همان طور هم که قبلا گفتم ماشین های ۲۰۲۲ صفر رو هم خیلی از کارخانه جات دارن خرید میکنن چندروز پیش لبنیات پاژنگ هم حدودا ۱۱۰ دستگاه رنو داف بنز ولو و چندین دستگاه هم اسکانیا خرید کرده از بازرگانی ها
سلام
من دوروز هست دنبال خرید پنج سال کار هستم درسته آگهی میزنن شرکتهای وارد کننده. اما میگن حالا اعلام نکردن. فکر کنم مافیای کامیون داره کارشکنی میکنه ۰چون سواری رو حذف کردن.
نه گروه مهندس محجوبی داره وارد میکنه تا الان چندین دستگاه بنز و رنو ولو و داف قرارداد بستن که بزودی وارد میشود
این یک تبلیغاتی بیش نیست مگر مافیای زالوها و زالوزاده و اطرافیان شون میگذارند ما دیگه ۴۴ساله که همش سر کاری هست دلتان به این شعار ها خوش نکنید.اگر می خاستن کاری کنند میگفتن هر رانند که گواهینامه پایه یک داره خودش بره یک کامیون به سلیقه خودش بیاره و در همون گمرگ فوری پلاک بشه وبا صفر درصد گمرکی چون دا ه با سرمایه خودش هم داره به ناوگان فرسوده و هم به محیطزیست و هم مصرف سوخت هم تلفات جانی کمک میکنه ولی مسئولان کیسه دوختن برای قشر رانند لااقل از افغانستان یاد بگیرند و برند در افغانستان قیمت بگیرند تا بدانند چه ظلمی به ملت میکنند. البته خلایق هرچه لایق. تا دولا نشی کسی سوار نمیشه کمی تفکر
کاملا درسته حرف همه دوستان حق هست
قدیمی ها به یاد دارن سال ۸۵ هم چنین اتفاقی افتاد ماشین قیمتش یک سوم شد ارزون شد کلا ماشین ارزش نداشت اون هم خیلی زور داشت ماشین اقساط خریده بویم قیمتش هم آمده بود پایین قسطش هم در نمیآورد. خدا بداد اون های افرادی برسه که اقساط خریدن
بله من یادمه این اتفاف دوبار در دهه های گذشته افتاد یکبار دهه ۸۰ و یکبار هم سال ۹۴ زمانی که برجام اعلام شد
انقد ماشین زیاد شده و بار کم که با این هزینه ها اصلا دیگه نمیصرفه مخصوصا ماشینهای جدید هزینه های سنگینتری نسبت به قدیمی ها دارن
اخ اخ نگو بنظرم باید یکاری کنن که واردات ماشین های چینی رو کمتر کنن یا کلا مونتاژرو بیارن پایین
تو ایران الان برای مدل بالاها خط ترانزیت خیلی مد شده
بله درسته
از یک نظر خوبه که ۶۰ درصد کسانی که ماشین نخریدن صاحب ماشین میشن و از یک نظر دیگه بنظرم با این حجم از ماشین دیگه چیزی رو زمین برای بار نمیمونه اگه وضع بار بخواد بهتر بشه باید ۶۰ درصد ماشینا برن واسه خط خارج یکی از بچه ها میگفت وضع بار یخچال هم زیاد جالب نیست و هرکسی از راه رسیده یخچال و چادر بسته و داره کار میکنه
اره درسته داداش باید تمام بخش ها نوسازی بشن اون کسانی هم که نخریدند باید خرید کنند
از اینکه تعداد داف و بنز ولو رنو اسکانیا … بیشتر میشه خیلی بهتر و خوشابنده و از اینکه خیلی ها هم صاحب میشن آدم خیلی خوشحال میشه ولی اینایی که دارن ماشین میارن باید خیلی بفکر بار و شبکه حمل و نقلی کشور باشن
کاملا درسته
من موافق این طرح هستم تعدادشون هم دو برابر میشه و عالی ولی با این همه ماشین کسی بفکر جاده های کشور و اسکله های باربری یا حتی پارکینگ های خدماتی این ماشینا هست ایکاش در کنار این ماشینا مجوز به احداث پارکینگ های خدماتی برای این ماشینا میدادن
بله حرف شما درسته باید بفکر همه زیرساخت ها بود تا این همه ماشین جوابگو باشن
ممنونم از نظرات دوستان عزیز
این طرح رو باید همون اوایل سال ۹۸ اجرا میکردن
اون موقع وضع ماشین تو اروپا خوب بودمثل الان نبود که همه رو شکرخدا جارو کنن و وارد کنن جنگ اوکراین و کرونا هم شروع نشده بود
خدا رو شکر ایشالا هر راننده ای که میخواد هر ماشینی رو که دلش میخواد بخره