فیلم از دوست خوبم آقا حسن کدیواری از بندر امیرآباد نوشهر . شب دوستان عزیز بخیر امیدوارم حال دلتون درجه ۱ باشه و عالی و برقرار باشید . خب ظاهرا طبق معمول همیشه یک پست تاپ و سوپرایزی داریم و اونم ورود یک دستگاه اسکانیا سری ارنسل جدید به بندر امیر آباد نوشهر هست . جدیدا بندر امیرآباد نوشهر مقصد ورود لوکس ترین خودروها و کامیون ها به کشور شده که گویا این بندر با نام تجاری منطقه آزاد ویژه اقتصادی شناخته شده که طبق گفته دوست عزیزمون آقا حسن بزودی منطقه آزاد نوشهر هم به هفت منطقه آزاد کشور ملحق خواهد شد و خودروهای روز دنیا در این منطقه تردد خواهند کرد. نکته جالب اینه که این بندر در سال های گذشته پذیرای تعدادی داف و رنو و بنز در سال های ۹۵ و۹۶ بود که همگی سال ۹۷ از این بندر ترخیص شدند و راهی تهران شدند . جدیدا هم چند شرکت در حوزه واردات مازندران و ساری مشغول بکار هستند که یک تعداد ماشین رو از اروپا از همین بندر وارد میکنن . در نسخه های جدید اسکانیا موتورها از خورجینی به خطی ارتقا پیدا کرده و تکنولوژی شون همانند بنز به موتورهای با مصرف کم و استاندارد آلایندگی کمتر ارتقا پیدا کرده است . این نسخه هم همانند نسخه های قبلی وارداتی شرکت تیتان دیزل و ماموت دیزل هست که تنها نمونه موجود صفر کیلومتر در کشورهای همسایه هست . و از این سری هم یک دستگاه استریم لاین در کشور مدل ۲۰۱۷ صفر کیلومتر موجود هست. امیدوارم لذت ببرید و نظرات روی این پست عالی و درجه ۱ باشد.
بنام خدا
مانی توکل هستم از نویسندگان قدیمی سایت ایران ترانزیت . لیسانس عمران دارم ، عاشق ماشین هستم سواری و سنگین . از سال 91 با ایران ترانزیت اشنا شدم 8 ساله که با مدیر سایت دوست خوبم وحید کریملو رفیق و دوست هستم عاشق ماشین های اروپایی و امریکایی علی الخصوص آلمانی هستم و بشدت روی ماشین های آلمانی علاقه دارم . درحال پیگیری برای گرفتن پایه 2 و سپس پایه 1 هستم تا به امید خدا اگر قسمت شد پایه 1 بگیرم و بتونم در این حرفه کار کنم . مخلص همه ی رانندگان ایران زمین و بچه های ایران ترانزیت گل هم هستیم و همه تون رو دوست داریم انشالله زیر سایه پروردگار متعال زندگی اروم و خوبی درکنار خانواده هاتون داشته باشید . ارزوی سربلندی برای قهرمانان حمل و نقل ایران و مردم کشورم رو دارم.
کشنده هست تیتان وارد کرده با همکاری ماموت دیزل
و اسکانیاهای ماموت و تیتان در حال ورود گسترده هستند چندروز پیش هم دوباره ۹۰ دستگاه اسکانیا سری ار و سری اس وارد کردند که موتورهاشون ۴۵۰ و ۵۰۰ و ۵۳۰ هست
یکی مصرف الایندگی و مصرف سوخت و یکی هم این که اون زمان ولو و مان جلوتر بودن و در سال ۲۰۱۳ کلا موتورها با ورود نسل جدید اف اچ و مان نسل جدید خطی شد البته این پروژه از سال ۲۰۱۰ روی موتورهای فولکس واگن و در سواری ها پیاده شد و سپس این تصمیم توسط مرسدس بنز و اتحادیه اروپا عملی شد و کل اروپا و کارخانه جات از این امر پیروی کردند بنز هم در سال ۲۰۱۳ با معرفی اکتروس نسل جدید همین کار رو به نحو احسن انجام داد و تا به امروز ادامه دار این مسیر بوده و هست اسکانیا هم از سال ۲۰۱۷ وقتی که سری استریم لاین از خط تولید بیرون رفت با نعرفی نسل جدید موتورهاشو شش سیلندر خطی کرد باورت نمیشه وحید اما اومدن روی موتور اسکانیا اس ۵۴۰ اس ۵۸۰ موتور ها رو شش سیلندر خطی کردن و مصرف سوخت رو به بهترین نحو ممکن پایین اوردن ابداع گر این سیستم هم لامصب المانی ها هستن
ماشاالله چه ابهتی هم داره مشخصه تیتان دیزل و ماموت دیزل هم دست بکار شدن دارن گرد و خاک بپا میکنن یکی از بچه ها که برای ثبت نام ار۵۰۰ اتاق جدید رفته بود میگفت انبار ماموت داره پر میشه از کشنده های صفر کیلومتر وارداتی اسکانیا که بیشترش سری ار و سری اس هستند سری جی هم تو سال جدید وارد میشه .
اره خبر دارم ماموت و تیتان در حال ورود حجم انبوهی اسکانیا به ایران هستند میگن مان رو هم تیتان دیزل داره وارد میکنه با یاوران خودرو و شیران دیزل حالا نمیدونم چقدر صحت داره
این ماشین مشتی و خوبیه
اما طبق پستی که قرار داده شد موتور ها خطی شده باشن چند تا عیب متوجه این کامیون اصیل میشه
اول اینکه تو سینه کشی موتورای خورجینی یه خاصیتی که دارن اینکه دیر از دور میوفتن خصوصا اگر هشت سیلندر باشه
دومندش که هندلینگ و شتاب نرم تری دارن چون قد میل لنگ کوتا تره
عمر این موتورام بیشتره ولی اگر تو خرج بیوفته خوب خرجش بیشتره
مدلا هشت سیلندر خورجینی بالانس بهتری هم داره
مبحث آخرم اینکه صدای این موتوراس که هیچ جا گیر نمیاد و اسکانیا این صدای خوشگل ماشین هاشو وامدار ماک آمریکایی
مانی نوشهررررر ؟؟ همین بغل دست ماست که بندر با ما کلا نیم ساعت فاصله داره
اگر امیر آباد میگی مال ساری هست
نوشهر هم دارن اقدامات شو برای منطقه آزاد انجام میدن پل شو زدن
یا خدا حیف اونجا نمیشه عکس و فیلم گرفت و گزنه ضبط میکنن گوشی رو
بله امیر اباد نوشهر که باهم حرفش رو زدیم
یه ماشین عالی برای سنگین کشی
ودی از جایی که تو ایران چنین چیزی نداریم پشتش کمپرس قیچی بلند میبندن
این ماشین خوراکش سنگین کشی هست حمل لودرها معادن و دامپ تراک و مخاز پالایشگاهی و …
اهوازی ها میخرنش و پشتش کمپرسی پشتش میبندن 😂😂😂😂
میگن تو اهواز میری یه روستا که ابم نداره میگی منطقه محرومه بعد طرف تو حیاط خونش ۳ اف اچ ۵۰۰ پارکه…
خب با پول کشاورزی در آورده دیگه یا ارث پدری بوده
الان قیمت ماشین هم خیلی خرابه یعنی دیگه داره به 🤬 میرسه
عربا مثل من و شما تو صف بارگیری نمیمونن.هر ماشینی ۳تا راننده داره .بهترین بار و بهترین کرایه رو بدون نوبت میزنن .چرا طرف سه تا ولوو نداشته باشه
زیاد هست از این چیزها تو مملکت
کسی با این شرایط پول به این نمیده برای کمپرس خوراک این لامصب کوماتسو ۸۵۰ و کاترپبلار ۹۸۸ لودر و دامپ تراک ۷۵۰ هست
چه اسکانیا جیگری
اره حرف نداره
کشنده بود دیگه درسته؟
تیتان ماموت آوردتش؟
خبری از اسکانیا های ماموت و تیتان نشد؟
کشنده هست تیتان وارد کرده با همکاری ماموت دیزل
و اسکانیاهای ماموت و تیتان در حال ورود گسترده هستند چندروز پیش هم دوباره ۹۰ دستگاه اسکانیا سری ار و سری اس وارد کردند که موتورهاشون ۴۵۰ و ۵۰۰ و ۵۳۰ هست
به به خیلی هم عالی
ماشین اگر بیاد قیمت میاد پایین
دلیل اینکه بنز و در ادامه اسکانیا موتور های خورجینی رو حذف کردن چیه؟
به دلیل کمتر بودن صدا و مصرف سوخت خیلی کم
بیشتر بخاطر همون مسائل زیست محیطی و الایندگی هست
بیشتر فکر کنم بحث تعمیر و نگهداریش باشه
و استهلاک
بیشتر بحث الایندگی زیست محیطی و مصرف سوخت هست
یکی مصرف الایندگی و مصرف سوخت و یکی هم این که اون زمان ولو و مان جلوتر بودن و در سال ۲۰۱۳ کلا موتورها با ورود نسل جدید اف اچ و مان نسل جدید خطی شد البته این پروژه از سال ۲۰۱۰ روی موتورهای فولکس واگن و در سواری ها پیاده شد و سپس این تصمیم توسط مرسدس بنز و اتحادیه اروپا عملی شد و کل اروپا و کارخانه جات از این امر پیروی کردند بنز هم در سال ۲۰۱۳ با معرفی اکتروس نسل جدید همین کار رو به نحو احسن انجام داد و تا به امروز ادامه دار این مسیر بوده و هست اسکانیا هم از سال ۲۰۱۷ وقتی که سری استریم لاین از خط تولید بیرون رفت با نعرفی نسل جدید موتورهاشو شش سیلندر خطی کرد باورت نمیشه وحید اما اومدن روی موتور اسکانیا اس ۵۴۰ اس ۵۸۰ موتور ها رو شش سیلندر خطی کردن و مصرف سوخت رو به بهترین نحو ممکن پایین اوردن ابداع گر این سیستم هم لامصب المانی ها هستن
درود بر صنعت آلمان
ماشاالله چه ابهتی هم داره مشخصه تیتان دیزل و ماموت دیزل هم دست بکار شدن دارن گرد و خاک بپا میکنن یکی از بچه ها که برای ثبت نام ار۵۰۰ اتاق جدید رفته بود میگفت انبار ماموت داره پر میشه از کشنده های صفر کیلومتر وارداتی اسکانیا که بیشترش سری ار و سری اس هستند سری جی هم تو سال جدید وارد میشه .
آقا بهروز ماشینا ترخیص شدن
اگر تونستی بی زحمت پی ام بده شمارمو داری
فکر کنم هنوز درگیره چون خیلی دیر به دیر سر میزنه
اره خبر دارم ماموت و تیتان در حال ورود حجم انبوهی اسکانیا به ایران هستند میگن مان رو هم تیتان دیزل داره وارد میکنه با یاوران خودرو و شیران دیزل حالا نمیدونم چقدر صحت داره
به به باد اسکاندیناوی از سمت شمال آمد و با خودش اسکانیا ار۶۲۰ آورد عجب غولیه خوراکش هم بوژی کشی و حمل محموله های سنگین هست.
واقعا گل گفتی بنازم
علی برکت الله غول دوتا مونده به مرحله آخر اسکانیا اومد
بله احتمال ورود اون دوتا هم بالاست
ماشاالله
ماشالله به جونت نیما جان
ممنونم از نظرات دوستان عزیز
سلام علیکم جمیعا
این ماشین مشتی و خوبیه
اما طبق پستی که قرار داده شد موتور ها خطی شده باشن چند تا عیب متوجه این کامیون اصیل میشه
اول اینکه تو سینه کشی موتورای خورجینی یه خاصیتی که دارن اینکه دیر از دور میوفتن خصوصا اگر هشت سیلندر باشه
دومندش که هندلینگ و شتاب نرم تری دارن چون قد میل لنگ کوتا تره
عمر این موتورام بیشتره ولی اگر تو خرج بیوفته خوب خرجش بیشتره
مدلا هشت سیلندر خورجینی بالانس بهتری هم داره
مبحث آخرم اینکه صدای این موتوراس که هیچ جا گیر نمیاد و اسکانیا این صدای خوشگل ماشین هاشو وامدار ماک آمریکایی