با سلام خدمت دوستان عزیز امیدوارم حالتون خوب باشه
امروز این پست صرفا برای اینکه کسانی به این شغل علاقه دارند براشون میزارم که بدونن تو یک سرویس چقدر هزینه باید کرد
امیدوارم از این ویدیو لذت ببرید
ویدیو رو از صفحه آپارات جناب هاتف گرفتم
پیج اینستاگرام . mohsenhatef
یه نکته ای که هست باید به کارتم عشق داشته باشی
ممنون آقا سجاد به نکته خوبی اشاره کردی که تو بالا یه اشاره ریز کردم
درود…خدا قوت
بزرگوار،هزینه های آشکار و پنهان،برای استهلاک های موتور و گیربکس و دیفرانسیل و نگهداری بدنه و……اصلا محاسبه نکردیم….این هزینه های ذکر شده،حتما لازمه که محاسبه بشه
تقریبا همش درسته.اما کرایه بارهایی که از شمال کشور به سمت جنوب حمل میشه خیلی کمتر هست ایشون از بندر تا تهران و از تهران تا بندر رو برابر در نظر گرفته که حقیقتا این جور نیست.دوما کسایی که وارداتی میخرن به نوعی عشق ماشین هستن زیاد درامد براشون مهم نیست اگه بود چینی سوار میشدن.چون کرایه چینی و اروپایی یکی هست.در کل بخوای در نظر بگیری وارداتی بخری ۸میلیارد و باهاش کار کنی نمیصرفه.ما ک فاو سواریم خیلی راضی هستیم
صرفه که اصلا به وارداتی نیست
چن با ۱۰ پیلیارد سرمایه میشه خیلی کارا کرد حتی دوتا ماشین مثل اکسور یا اف اچ مدل پایین داشت
از نظر من وارداتی حالا اگر بودجه شو داری خیلی به صرفه س چون این ماشین ها دیگه شاید خرحشون باز شه
اگه اینو نگی چی میگی
از طرفی هم کرایه تهران تا اروپا بیش از ۶۰ میلیون هست و برای ترانزیت کارها خیلی بصرفه هست مخصوصا یخچال الان مسیر ترانزیت ماشین های ایرانی بیشتر شرق اروپا شده
خصوصا با قیمت الان یورو …… کسی که الان ترانزیت کار میکنه ….. پولی که میاره اینور چنج کنه با یورو ۴۶ هزار تومنی کلی میشه …
کسی که این ماشینا میگیره میندازه ترانزیت. پولشم به دلار میگیره. الان تهران – آلمان با حساب ۲۰ روز درگیری کاری در ماه، راحت ۱۸۰ خالص میندازه. ولی خب مثلا نمیرزه ۱۲ تومن بدی افهاش نیوفیس. ۱.۵ بدی دم. بندازی تو جاده. با این پول میشه نزدیکای ۳۰۰ تومن سود بانکی گرفت ماهیانه.
سلام خدمت دوستان . همه کارها دو دو تا چهارتا است . ببینید در آلمان تاکسی ها بنز هستند و موتور دیزل ، سوال اینجا است آیا این خودرو در ایران سوددهی دارد . مسلما خیر ، این خودرو خیلی با کیفیت است ولی هزینه اولیه خرید آن خیلی زیاد است هر چقدر هم کم خرج باشد . داستان کامیون و کشنده هم از این قاعده جدا نیست . مشاهده میشه که دوستان سر برند های اروپایی با هم کل کل می کنند که بنز بهتره یا داف یا مان و …. .
بنظرم من خودرو های اروپایی فقط برای کسی که سفر اروپا می رود ، خودرو های اروپایی دیگه مثل قدیم ساده نیستند و پر آپشن شده اند و این آپشن ها هزینه بر هستند . یک مثال بزنم یک زمانی در ایران طبقه متوسط می توانست خودروی آلمانی بخرد ، بعد شد خودوری ژاپنی ، بعد شد خودروی کره ای و اما چند سالی است شده خودروی چینی ، کاری ندارم به اینکه خودروی چینی خوب است یا بد ، مسئله اینجا درآمد است ، نمی شود به ریال درآمد داشته باشی ولی به دلار هزینه کرد . من خودم به عنوان کسی که به خودرو علاقه دارد ، آرزو میکنم که ما هم کامیون با کیفیت ولی ساده بسازیم تا برای رانندگان عزیز صرفه اقتصادی داشته باشد . در واقع ما یک کامیون می خواهیم مثل سواری ال ۹۰ اما در رده کامیون ها ، با کیفیت اما ساده . کامیون ها چینی هم دنباله رو اروپایی ها هستند ولی با کیفیت پایین تر . نظر من بود درست یا غلط . مخلصیم .
عزیز هرکسی یک نظری داره من هم با نظر شما موافقم احسنت پلی ایکاش این حجم از ماشین هایی که داره وارد میشه قیمت شون مناسب تر بود تا همه مالکش بشن
عالی بود و کاملا درست
ترانزیت الان بخوای بری خیلی به صرفه هست و معمولا برای ترانزیت کارها کرایه حدودا الان یا یورو ۴۶ هزار تومنی بخوان بار ببرن خیلی به صرفه هست الان کل بچه هایی که من میشناختم اکثرا ار۴۵۰ اسکانیا و داف های ایکس اف ۱۰۵ ، ولو ۵۰۰ و حتی رنو تی مونتاژی آریا دیزل رو فروختند همگی ماشین های ۲۰۲۲ و۲۰۲۳ صفر برداشتند ماشین هاشون هم این قدر تمیز هست که کسی که دست دو اینا رو مسخره باز باهاشون مسیر ترانزیت آسیای میانه و یا نهایت بلغار ، رومانی کار میکنن ما تو ایران ترانزیت کار خیلی داریم اکثرا هم با کرایه های الان مسیر همه بعد از جنگ روسیه و اوکراین ترکیه فرانسه آلمان و حوزه اسکاندیناوی شده ماشین های جدید هم که مجهز به خودران و اتو درایو هستند و بدون دردسر راننده راحت از تهران تا فرانسه یا مثلا هلند رو راحت با خودران میره اما براتون نگم از اتوبان که پر شده از ماشین های وارداتی جدیدا خیلی بنز هم میبینم دارن میارن و از اون طرف هم کلی بنز ترخیص میکنن تیتان دیزل هم که میگن شروع به ثبت نام انبوهی از سری ار و جی و است کرده مان هم مانی راجع بش درست گفت مان هم دارن میارن از اتاق های یورو شش نسل قبل دارن ورود میدن تا اتاق جدید ناوگان بروز و اتوبان ها داره قشنگ میشه
سلام من تو کار ترانزیت نیستم و اطلاعات بالایی ندارم ولی کنجکاو شدم اینهمه محصول از چین میاد اینهمه محصول به چین میره
منظور شما از مسیر ترانزیت به اسیای میانه شامل چین هم هست دیگه؟
همه وارداتی ها ک ترانزیت یا یخچال نمیبندن.طرفای ما همه کمپرس بستن.بنظرم وارداتی فقط باید خط اروپا کار کنه .تا بتونه هزینه و سود مورد نظر راننده رو دربیاره.درسته خرابی خیلی کم دارم اما خدایی نکرده اگر خراب شد هزینه خیلی داره
این آقا هاتف اگه اشتباه نکنم قبلا راننده میهن بود و اسکانیا باز بود یک مدت پیش تو لایو شون بودم و نقل داف که همه ازش میپرسیدن میگفت ازش خیلی راضی هستم و خیلی کم پیش اومده که اذیت راننده بکنه آقای رهنورد هم تو نمایندگی داتیس که از سال ۹۳ دارن داف وارد میکنن میگن ماشین هایی که پیش ما مراجعه کردن برای تعویض لنت و روغن اومده بودن و میگه مدل های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ پلاک گرجستان برای تعویض سوزن و سرویس کامل موتور میان همون جوری هم که گفتم از ۲۰۱۱ تا الان که داریم میریم تو ۲۰۲۳ در عرض ۱۲ سال به این طرف داف جز کامیون هایی بوده که کمترین خرابی موتور یا گیربکس داشتن
آقای هاتف، هزینه ها رو دست بالا گرفته، درضمن حقوق راننده رو ماه کامل حساب کرده، وگرنه راننده برای پنج روز کار حدود هفت میلیون تومان نمیگیره،، ماشین سنگین عشقه، ولا غیر!! با همه این موارد آقا محسن، کاشکی همه شوفرای مردم، صاحب ماشین بشن و همچنین بنده حقیر،، خرج و مخارج هم خدا میرسونه،، یا علی.
سلام دوستان
با احترامی ک برای توضیحات این دوست عزیزمون قائل هستم اما باید بگم ک این توضیحات در مورد درآمد و خرج کرد و مانده پول کرایه اصلا این مقداری ک توضیح دادین نیست … دوستان کافیه تمام این مبالغ و از بیمه و لاستیک و خرج کرد و روغن تقسیم بر تعداد روز کنین اونوقت متوجه میشین ک خیلی با توضیحات ایشون فرق داره و مبلغی ک در انتهای هر سفر میمونه مبلغ قابل توجهی هست
ممنون ک وقت گذاشتین
این تازه احتساب هزینه داخلی برای ماشین هست حالا بخوای هزینه اروپا رو حساب کنی علی برکت الله البته اونجا هزینه ماشین کمتره ولی خب برای ماها که بخوایم پول چنج کنیم خیلی میشه
نمیصرفه اصلا بار ترانزیت کرایه نداره ۲۰ میلیون تا بندر عباس کمه اون همه راه برو یه روز تو صف گزوعیل باش بعد ۲۰ تومن بدن طرف های ما آذربایجان شرقی بار چوب میبرن با لبه کرایش ۸۸۰۰ تا شمال رشت میری خالی میکنی از اونجا هم میای یه بار ام دی اف و تخته رو هم از اونجا میزنی میبری تبریز اونم ۶ تومن صافی برا خودت میمونه ۷ تومن از بار چوب و ۶ تومن از بار برگشت ۱۳ تومن راستی مثل جاده های بندر عباس نیست صف گازوعیل نداره و ۹۰۰ کیلومتر هست جمعا رفت و برگشت ۱۸۰۰ کیلومتر میشه و از این بار ها بهتر و بصرفه تره
سلام ببخشیدکرایه رفت و برگشت ایسوزو به سمت شمال کشوریاشهرهایی که از تهران ۵۰۰کیلومترفاصله دارندرادرامدشان راباهزینه های خرج کردمحاسبه کنید؟
با سلام اونارو از راننده کامیونت ها بپرسید
داداش ولی عشق این حرفا حالی نیست که
داداش میگم شما حاج اصغر ایران شعار از شیراز نیستی مالک ولوو مشکی نیوفیس
سلام به همه این آقای هاتف چرا مبلغ سود بانکی رو آورده با مبالغ دیگه جمع بسته طرف ماشین رو خریده نه اینکه سود بانکی رو هم به چه علت آورده تو این خرج کرد میخاست بره پول رو بزاره بانک سود بگیره که ماشین نمیخرید که ؟
شاید با این شرایط و اوضاع و قیمت های الان کار کردن کامیون و اتوبوس صرفه اقتصادی نداشته باشه
ولی الان خریدن کامیون و اتوبوس
میتونه یکی از دلایلش همین تورم باشه
یه چی امسال میخری مثلا ده میلیارد سال بعد میشه ۱۵ میلیارد
حالا شما تو یک سال که ۳۶۵ روزه یعنی باید روزی حداقل ۱۴ میلیون خرج در رفته بزاری کنار که این ۵ میلیارد تورم و جبران کنی
که نمیشه
خلاصه یکی از دلایل خرید هم میتونه این تورم باشه