- دیدگاه ها نظرات ( 19 )افزودن نظر
ما انسانها در زندگي روزمره به طور كلي درگير عادتهاي غلط بسياري هستيم كه در بسياري از موارد چندان اهميتي ندارند ولي عادتهاي غلط در رانندگي ميتواند فاجعه بار باشد و البته هميشه رانندگان بد عادت موضوع ايمني را به چيزهاي ديگري مربوط ميدانند كه بعضأ موجب تعجب شنونده خواهد شد. چندي پيش فردي در پمپ بنزين يكي از دوستان مشغول سيگار كشيدن بود كه وقتي متصدي به وي تذكر ميدهد در جواب ميگويد كه من جلوي پدرم هم سيگار ميكشم ! حالا چرا بايد در اينجا نكشم…!!! حالا شما تصور كنيد كه بايد به چنين فردي معني انفجار، آتش سوزي، تلفات احتمالي، و خسارات مالي را تفهيم كنيد و اين در حقيقت همان نكته ايست كه موجب بروز بسياري از حوادث ميشود. يعني در واقع بيشتر حوادث ناشي از همين سهل انگاري ها و عدم توجه به مقررات و قواعد ايمني به وجود ميآيند و البته سهم انسانها در بروز حوادث بسيار پر رنگ است.
شايد يكي از قديميترين و ابتدايي ترين امكانات عرضه شده بعد از اختراع اتومبيل همين چراغ است ولي بسياري از رانندگان وجود چراغ را فقط براي زيبايي ميدانند و با كاربرد اصلي اين قطعه چندان آشنايي ندارند. چراغها به طور كلي دو كار را براي شما انجام ميدهند اول اينكه بهتر ببينيد و دوم اينكه بهتر ديده شويد. حال برخي از رانندگان براي به رخ كشيدن چشم عقابشان در شب بدون چراغ حركت ميكنند و نكته ي جالب اينجاست كه در حاليكه از روبرو توسط ماشينهاي سنگين ديده نميشوند اما از پشت سر چراغهاي مه شكن عقب را به صورت تمام وقت روشن ميگذارند تا خداي نكرده رانندگان به زعم ايشان كور و كچل ! با آنها برخورد نكنند. يعني تصادف از جلو چندان اهميتي ندارد چون اعتماد بنفس اين عزيزان به گوش فلك رسيده و تا ٥ كيلومتر جلوتر از خودشان را به راحتي ميبينند ! ولي تصادف از پشت براي ايشان خيلي مهم است و صد البته چراغ خطر هرچه پور نور تر ماشين هم زيباتر خواهد بود و دلربايي در نيمه هاي شب در وسط بيابان براي اين عزيزان مهمتر از ايمني و حفظ جان عزيزانشان به حساب ميآيد.
بعضي از رانندگان هم با بارش باران دچار ذوق زدگي شديد ميشوند و همه ي چراغهارا از نور بالا گرفته تا فلاشر را روشن گذاشته و با سرعت هرچه تمام تر به سوي مقصد حركت ميكنند در حاليكه نور بيش از حد چراغهاي مه شكن در هواي غير مه ميتواند چشم راننده ي پشتي را خيره كند و همچنين در تشخيص ترمزگيري وسيله نقليه جلويي راننده را دچار خطاي ديد نمايد.
نوشته: جمال الدين محمد براتلو (محمد ب ر)
وبسايت: ايران ترانزيت
درباره براتلو (محمد ب ر)
من جمال الدين محمد براتلو از علاقه مندان صنعت خودروسازي و مؤلف و نويسنده در زمينه هاي گوناگون هستم، حرفه رانندگي پايه يك را به عنوان يك آرزو از دوران كودكي به حقيقت رساندم و اميدوارم مجموع دانسته هايم در سايت ايران ترانزيت مورد استفاده شما عزيزان قرار گرفته باشد.
پیام مدیر سایت : با سلام و آرزوي بهترينها و با سپاس فراوان از صبر و شكيبايي شما عزيزان تنظيمات قالب و بروزرساني سايت با موفقيت به پايان رسيد. هرچند اعضاي تيم پشتيباني ايران ترانزيت در هر لحظه مترصد رفع اشكالات احتمالي هستند ليكن خوشحال خواهيم شد از نقطه نظرات و راهنمايي شما كاربر گرامي نهايت بهره را برده باشيم. لذا ضمن تشكر و قدرداني مجدد به اطلاع ميرسانيم حق اصلاح و بازنگري تصاوير و مطالب ارسالي براي سايت ايران ترانزيت محفوظ خواهد بود و البته اميدواريم اين تصميم در راستاي ارتقاي مطالب و محتواي سايت مؤثر و مفيد واقع شود.
1-وحید کریملو: kamioneirani@yahoo.com
2-جمال الدین محمد براتلو: apadanalogistics.ceram@gmail.com
کلیه حقوق اعم از توليدات محتوائي و ساير مطالب متعلق به سايت ايران ترانزيت ميباشد و درج هرگونه عكس و مطلب بدون ذكر منبع در ساير سايتها و نشريات ممنوع ميباشد. | طراحی قالب و سئو : پنگاش
پشت نیسان نوشته بود یا خاور یادم نیست دقیقا
ولی یادمه نوشته بود که
( نور پایین , شخصیت بالا )
چیزی که به شخصه من و شاید خیلی ها مثله من تو شب مشکل داریم اینه که
رانندگانی (راننده خودروهای سواری) بلانسبت حیوان با شخصیتی مثله گاو نمیتونن نور پایین حرکت کنن
و چه اول صبح باش چه دم غروب چه اتوبان های نورانی داخل تهران یا مثلا اتوبان قم جاده های دوطرفه
و تحت هر شرایط باید نور بالا و روشن کنن
که نمیدونم چه اسمی باید به روی این قبیل راننده ها بزاریم
یا چه حرکت مقابل مثلی بکنیم وقتی طرف چیزی به اسم شعور و فرهنگ و هیچی چیز تو کله پوکش نداره
و
و
و …
راستی یه چیز دیگه در مورد نور مه شکن ها هم باید عرض کنم که اکثر دارندگان خودروهای داخلی مخصوصا پژو پارس ها
این دسته ادم ها هم اصلا اعتقادی به نور کافی ندارن ولی باید علاوه نور بالا حتما مه شکن لعنتی و هم روشن کنن
حالا پارس سوارا نیاید بگید فلان و بسیار به طور مثال عرض کردم ولی
خودروهایی مه شکن ندارن اونا ندارن که روشن کنن ولی اونا که دارن میبینی که خیلیا روشن کردن و …
بعد مه شکن عقب زیاد تاثیری نداره ولی تو سواری ها هیچ کدوم مثله لیفان 620 هم مه شکنش هم خطرهای عقبش بد تو چش میزنه
.
خلاصه رعایت کنید کمتر فحش مادر بخورید
واقعا رفتار زشت و کثیفی هست که چشم یه عده رو کور میکنی و عین خیالت هم نیست و وقتی باهاشون برخورد میکنی طلب کار هم هستن ….. برای مثال همین عید تو جاده کاشان یه پژو افتاد پشتمون نور بالا هم میرفت هر چی راهنما اشاره و…. کار ساز نبود اخرش همینجوری تا قم رفتیم تو عوارضی جلوشو گرفتیم بش گفتیم این چراغو بده پایین کور کردی مردم رو برگشت گفت تو هم نور بالا برو … واقعا متاسفم برای این عده از راننده ها….
بد ترین مه شکن ماشینای ایرانی مه شکن عقب پراید ۱۳۱ و۱۳۲ هست که واقعا ادم رو کور میکنه
ممنون اقای براتلو.متاسفانه بسیاری ازقانون شکنی ها برای ایرانی هاهرچه پرافتخارتراست
یک سری افراد هستند که اصلا اونقدر احمق تشریف دارند که تفاوت چراغ مه شکن رو با چراغ نورپایین نمیدونن!!!
تو یک شب صاف و معمولی چراغ های مه شکن رو روشن کرده فقط به خاطر تو چشم بودن و این حرفا!!! که واقعا هر چی آدم دنیا ندیده هست جمع شده تو ایران
یک سری از ایرانیا اصلا لیاقت تگنولوژی پیشرفت رو ندارن باید تو عصر همون پیکان میموندند
ممنون از آقای براتلو؛ متاسفانه خیلیها از ندونستن فکر میکنن که چراغ فقط برای دیدن جاده هست، متوجه این نیستند که تو جاده باید «ببینند و البته دیده شوند»
اصل مطلب گفتی دستت درد نکنه
حالا وضعیت این چراغها برای کسانی مثل من که عینک میزنن خیلی بدتر
بیشتر وقتها سردرد کلافم میکنه مجبور به خوردن بروفن یا ژیلفن میشم و در کنارش یه لیوان نسکافه ای چیزی تا خوابم نبره
سلام دوستان
باتشکر از استاد براتلوی عزیز
متاسفانه خیلی از همکارای خودمون هم دراین مورد
رعایت نمیکنن شما هم حتما دیدید کامیونت یا تریلی هایی که سرتاپای ماشینشون نوار ال ای دی بانور فوق العاده خیره کننده گذاشتن وبعید میدونم متوجه نباشن که این چراغاشون چه بلایی سر چشم واعصاب بقیه میاره ولی براشون اهمیتی نداره
این درحالیه که درهمه جای دنیا وایران ضوابط وقوانینی در این باره وجود داره ولی نمیدونم چرا پلیس که از فرط علاقه به راننده!!! نفسها وضربان قلب راننده راهم باسپهتن کنترل میکنه چرا بااین موارد برخورد نمیکنه
سلام آقای براتلو بخواند لطفاً
سلام اگر امکانش هست آقای براتلو پاسخگو باشد
سوال 1 آقای براتلو به گفته پست های شما در سایت و دیگر رانندگان ترانزیت فرمودند که ترانزیت اروپا مرقوم به صرفه نیست و ناچار به داخلی کار کردن شدن خوب
پیش فرض سوال
اصلا با گواهی آلایندگی نظیر پول کارت اتوبان آلمان(ماهوت) گوباکس اتریش و مصرف سوخت در 100 کیلومتر کاری نداریم
الف: اگر مقرون به صرفه نیست چرا رانندگان کشنده قدیمی خود را تبدیل به کشنده روز اسکانیا ولوو و داف می کنند و در اروپا تردد می کنند و عکس کشنده خودشان را در کشتی رو رو یا در نهایت در تخلیه بار در اروپای غربی عکس یادگاری می گیرند و در اینستاگرام می گذارند و به بقیه نشان می دهند که بقیه سماق بمکند که نهایت کاربران باید لایک کنند اگر صرف نکند نباید بروند برادر گرامی اقای براتلو
ب- استعلام روز کرایه حمل نقل بین المللی ایران به آلمان کرایه رفت حدود 18 میلیون تومان می باشد و برگشت از رنج 4200 یورو نهایت 5000 یورو به گمرکات ایران عزیز مان است آقای براتلو چگونه برای اینها صرف ندارد
سلام به شما دوست عزيز آقا سينا. لطفأ اگر مطلبي يا اظهار نظري از طرف بنده رو در پستها ملاحظه كرديد به تاريخ اونهم دقت كنيد ممكن هست كه به عنوان مثال من سه سال پيش نظري داده باشم كه نسبت به امروز وضعيت بدتر يا بهتر شده باشه. و البته توضيح پيرامون وضعيت امروز ترانزيت و بررسي اون در اينجا ممكن نيست مگر اينكه به صورت يك مقاله در اولين فرصت نگاهي دقيقتر به مسائل و مشكلات رانندگان ترانزيت داشته باشيم. در مورد عكس اينستاگرام رانندگان و خوشبختي و گذران گل و بلبل كه فرموديد. بنده خودم راننده هستم و سالهايي از عمر خودم رو پشت فرمان گذراندم و سرد و گرم اينكار رو به مراتب چشيدم، شما اگر در بين رانندگان حاضر باشيد خواهيد ديد كه اكثريت اين عزيزان آرزوي رسيدن به دروازه هاي اروپا و رانندگي در جاده هاي آلمان رو به عنوان يك رويا در سر دارن و اونهايي هم كه به اون رسيدن حتي اگر به صرفه هم نبوده باشه ولي به عشق ماشين و جاده و رانندگي از منافع شخصي خودشون گذشتن كه من در اين مورد نه يك مثال بلكه صدها مثال رو ديدم و از نزديك ميشناسم. بنابراين فكر نكنيد كه اگر يك راننده اي چه داخلي و چه ترانزيت در اينستاگرام و تلگرام و غيره عكسي با لب خندان و قليان بدست گذاشته الزامأ خوشبخترين فرد روي زمين هست چراكه مشكلات صنف رانندگان در حال حاضر يكي دوتا نيست و جالب اينجاست كه اين مشكلات هر روز و هر لحظه افزوده ميشه و هفته گذشته هم ماشين من در خاش سيستان و بلوچستان هدف حمله و تيراندازي مستقيم قرار گرفت و كابين و چادر و لاستيك به كلي آسيب ديد كه وقتي به ماموران شكايت برديم فرمودند كه چرا از اون جاده عبور كرديد !!! يعني ما بايد از زير زمين يا آسمان بار مردم رو به زاهدان ميرسونديم !!! و البته اشتباه از سمت ما بوده. در بحث ترانزيت هم تا زمانيكه من فعال بودم هزينه ها به نسبت امروز كمتر و به صرفه تر بود ولي امروز با وجود قيمت دلار و يورو ولي كمبود بار يكي از مهمترين مشكلات رانندگان داخلي و ترانزيت هست ضمن اينكه هزينه هاي فرعي و قيمت سوخت كه اخيرأ به ٤٥٠٠ تومان رسيده و خواب ماشين براي بارگيري بعدي باعث شده كه خيلي از عزيزان همكار به كلي منصرف بشن. از طرفي مشكل ترانزيت مواد مخدر به اروپا هم از طريق گمركات رسمي و جاسازي داخل بار گريبان عده ي ديگري از رانندگان رو گرفته متاسفانه تعدادشان هم كم نيست اتحاديه هم هيچ كمكي به اين عزيزان گرفتار نكرده و نخواهد كرد. بنابراين و در يك جمع بندي كلي ترانزيت به اروپا و روسيه نه اينكه همه ضرر و زيان باشه ولي به نسبت سرمايه گذاري و زحمت و دردسرهاي اون آنچنان كه در گذشته و مخصوصا سالهاي دهه ي پنجاه تا هفتاد شمسي بود سود آور نيست. در مورد هزينه ها هم در حال حاضر حدود ٣٥٠٠ تا ٤٠٠٠ يورو هزينه اروپا، ١٥٠٠ لير هزينه ي ترك و حدود ٨ ميليون هزينه ي ريالي هست كه در مجموع نسبت به كار داخلي تفاوتي نداره ولي استحلاك مسيرهاي اروپايي به مراتب كمتر از جاده هاي داخلي هست. حالا شما خودتون مقايسه كنيد كه مسير داخلي بهتر هست يا خارجي.١٣٩٧/٦/٦
آقای براتلو ممنون از پاسختون
لطفاً در حال حاضر حدود ٣٥٠٠ تا ٤٠٠٠ يورو هزينه اروپا، ١٥٠٠ لير هزينه ي ترك و حدود ٨ ميليون هزينه ي ريالي هست كه در مجموع نسبت به كار داخلي تفاوتي
نداره ولي استحلاك مسيرهاي اروپايي به مراتب كمتر از جاده هاي داخلي هست. حالا شما خودتون مقايسه كنيد كه مسير داخلي بهتر هست يا خارجي. لطفاً ریز این ارقام را بفرمایید اگر امکانش هست
2- لطفاً در مورد ترانزیت خط انگلستان توضیح بفرمایید
خواهش ميكنم آقا سيناي عزيز. در مورد توضيحات دقيقتر انشاالله در اولين فرصت كه خودم رفتم اطلاعات دقيق رو يادداشت ميكنم و خدمت شما عرض ميكنم و اگر چنانچه نياز به راهنمايي دقيقتر هست من شما رو به تعدادي از دوستان كه در حال حاضر فعال ترانزيت هستند معرفي ميكنم در مورد ترانزيت انگلستان هم اطلاعاتي ندارم و از همكار گرامي آقاي نيمه فروش خواهش ميكنم كه در اين مورد راهنمايي كنن كه البته ايشون هم فكر ميكنم حدود دو سال هست كه نرفتن
اقای براتلو شما شخص بسیار شریف هستید خدا شما را برای من فقط نگه دارد که سالها با شما زندگی کردم و دریغی از من نکردید
امروز هم استعلامی گرفتم از شرکت ماموت و لیست قیمت گرفتم براتون آقای براتلو گرامی
کانتینر چادری مایان 282 میلیون
کانتینر چادری جدید tir چهار درب طرح جدید 273 میلیون
يعني قيمت بيش از دو برابر شده حدود دو سال پيش كانتين مايان ١١٧ ميليون قيمت داشت
بله آقای براتلو گرامی 2.5 برابر شده تریلر های چادری مخصوصن که ماموت کل مایان فولاد سهامشو خرید و بازار را در انحصار خودش درآو رد حتی 50 % درصد سهم مارال ارومیه سال 86 خریده اقای براتلو می خوام یک کتاب بهتون معرفی کنم شاید تمام گر ه هات و سولات زندگیت در آن باشد اگر خواستید لینک آن بدم خدمتتون
بله خوشحال ميشم كتاب مورد نظر رو معرفي كنيد اگر فرصت باشه حتمأ مطالعه ميكنم.
آقای براتلو لینک ارسال شد
از سوالات اینجانب هم باید متوجه شده باشدید که به مطالب شما سالها می خوانم پس براتون لینک فرستادم براتون لطفاً مطالعه بفرمایید خودت ماشالله اهل شوفری خط روسیه بودی از 90 تا 93
پس اعلام بفرمایید که لینک به دستتون رسیده
بله به دستم رسيد ممنون از لطف شما.
آقای براتلو لینک ارسال شد
از سوالات اینجانب هم باید متوجه شده باشدید که به مطالب شما سالها می خوانم پس براتون لینک فرستادم براتون لطفاً مطالعه بفرمایید خودت ماشالله اهل شوفری خط روسیه بودی از 90 تا 93
پس اعلام بفرمایید که لینک به دستتون رسیده