- دیدگاه ها نظرات ( 21 )افزودن نظر
کاتالوگ دیفرانسیل توپ شرکت نفتی ولوو به علاوه برش داخل. در آخر هم سرعت نهایی هر مدل دیفرانسیل با ترکیب مختلف گیربکس و موتور.
اطلاعات بیشتر در مورد دیفرانسیل ولوو و بنز در لینک پایین هم هست.
تشکر از آقای علی مرادی بابت اطلاعات زیر:
درمورد ولوو چهار نوع دیفرانسیل وجود دارد:
1- توپی تخت با کاهنده دومرحله ای درسوسماری قدرتی با ضریب 7 قدیمی معروف به توپی سرطان
2- تخت با کاهنده تک مرحله ای اف12 سرعتی جاده ای ساده وکم خرج توپی تخت شرکت نفتی و اف اچ 12 تک محور
3- توپی انگل angle یا زاویه ای با توپی پیچیده وپراستهلاک که در هرتوپی یک چهارشاخ وچهار دنده دشلی و دو دنده پلوس وجود دارد بدلیل پیچیدگی وخرابی درکاربری غیرازجاده به شوخی به انگل معروف شد
4- توپی طلا در دومدل کله گاوی گرد وتخت مدل بالا بسیار با دوام قدرتی وسرعتی باوزن 26 تن روی هر محور یعنی 52 تن روی جفت معروف به نشکن که برای شکستن ان جایزه تعیین شد برای تریل جفت ومعدن وتک کمپرسی اف ام9 گویا طلا بصورت سریال لاتین …… tala درجایی ازان حک شده ببدون توجه به معنیی ان درفارسی توسط ولوو وبه صورت اتفاقی در ایران باکلمه طلا که نشاندهنده کیفیت ان است توسط رانندگان گذاشته شد
( بنده اضافه کنم 5- توپی شرکت نفتی که تو کشندههای N10 شرکت نفت استفاده شده)
انگل دارای سه چارشاخه دوتاکوچک در توپی چرخ ویک بزرگ درهوزینگ گله گاوی که بزرگه وظیفه تقسیم نیرو بین دوپلوس دارد وکوچکها انتقال نیرو باضریب همیشگی یعنی در این سیستم فقط درتوپی فقط وفقط باضریب یک به دو قابل انتقال است این دیفرانسیل در تک محور بدلیل فشار بیشتر موتور دارای خرابی زیادی است ولی درجفت کمتر چون مثل انگل ازجیب راننده خرج میکند وظریفتر است مخصوصا در کامیون تک به انگل معروف شده درتکها باید دائم تعمیر وکوک شود وکوک شدن ان دقت میخواهد تعداد رولبرینگای هر توپی زیاد وگران وظریف است.
چرخدنده خورشیدی معمولا فرد سه یاپنج در کابری معدن وراهسازی اما انگل مثل هوزینگ کله گاوی دارای چهار شاخه ودنده دشلی یک طرف دنده پلوس وطرف دیگر روی فول چرخ با هزار خاری ثابت است وچارشاخه توپی را میچرخاند که از بیرون نگاه کنی چار سوراخ جها رشاخه را میبینی و کلا مزخرف در رنو و ولوو تولید می شد وکاملا تولید ان متوقف شددر مدل مشابه بابت طلا یا انگل باید 15 ملیون بیشتر بدی.
درباره عرفان
♪ تقصیر توست باز اگه من مثل دیوونههام ∞
♪ بی تو یه شبگردم و راهی میخونههام ∞
پیام مدیر سایت : با سلام و آرزوي بهترينها و با سپاس فراوان از صبر و شكيبايي شما عزيزان تنظيمات قالب و بروزرساني سايت با موفقيت به پايان رسيد. هرچند اعضاي تيم پشتيباني ايران ترانزيت در هر لحظه مترصد رفع اشكالات احتمالي هستند ليكن خوشحال خواهيم شد از نقطه نظرات و راهنمايي شما كاربر گرامي نهايت بهره را برده باشيم. لذا ضمن تشكر و قدرداني مجدد به اطلاع ميرسانيم حق اصلاح و بازنگري تصاوير و مطالب ارسالي براي سايت ايران ترانزيت محفوظ خواهد بود و البته اميدواريم اين تصميم در راستاي ارتقاي مطالب و محتواي سايت مؤثر و مفيد واقع شود.
1-وحید کریملو: kamioneirani@yahoo.com
2-جمال الدین محمد براتلو: apadanalogistics.ceram@gmail.com
کلیه حقوق اعم از توليدات محتوائي و ساير مطالب متعلق به سايت ايران ترانزيت ميباشد و درج هرگونه عكس و مطلب بدون ذكر منبع در ساير سايتها و نشريات ممنوع ميباشد. | طراحی قالب و سئو : پنگاش
یادی ازما میکردی
لینک پست دیفرانسیل بنز رو اضافه کردم.
چند تا مطلب دیگه نوشتم اگه سوالی بود بدونم جواب میدم ماشین سنگین زیاد داشتم
ممنون از شما، اگه اطلاعات بیشتری در مورد بنز استرلینگ و بقیه انواع بنزهای قدیمی مثل قند و شکری و بنز سه خط LP دارید برامون در کامنتهای پست زیر بنویسید:
http://www.irtransit.ir/2018/03/19/mersedes-benz-l2624-round-hauber/
داداش عرفان دمت گرم مطالب مفید تری بود سپاس
پیشنهاداگه متنایی که نو شتم به همیین تصویر اضافه کنید که برای همه مفهوم تر باشه بهترنیست
اضافه شد
توضیحاتی در بنز سه خط نوشتم صفحه ادرس دادید بخونید
داداش مثل اینکه از بنز خیلی چیزا میدونی میشه شمارتونو بدین مزاحم شم خدمدتون
سوالی بود بدونم جواب میدم
ولی اونطوری که من شنیدم بین توپی های ولوو اول از همه طلا هست بعد شرکت نفتی بعد انگل بعد تخت پلوس
درسته؟؟
دیفرانسیل ولوو ازجهت کیفیت
1طلا برای جفت ومعدن وکمپرسی وتخت مدل بال اف اچ تک محورتریلی و باری 2- انگل متوسط بخاطر استهلاک وتعمیرات 3 تخت قدیم سوسماری کمبود وسایل قدیمی بودن
ازلحاظ قیمت 1-طلا15ملیون 2-تخت مدل بال8ملیون 3-انگل6تا7 4 -سوسماری 1.5-3 ملیون قیمت دسته دوم تمیز
پلوس تخت مدل بالا با پلوس تخت قدیمی سوسماری فرقشون در چیه؟ در هوزینگ کله گاوی؟ و دیفرانسیل تخت اتوبوسی هم مثل افاچ مدل بالا هست. توپی شرکت نفتی بین اینها در کدوم قرار میگیره؟
درمدل بالا نیرو از گاردان به پینیون به کرانویل وبعد به پلوس وچرخ منتقل میشود ووزن سبکتر وساده تری دارد سرعتی است تریلی اف اج تک محور بالای 130راه میرود
سوسماری نیرو از گاردان به پینیون به کرانویل وبعد به یک دنده کوچک قوی و بعد به دنده بزرگ هوزینگ وبعد به پلوس وچرخ منتقل میشود ووزن سنگینتر وکله گاوی بزرگتر بلندتر ودومرحله (دوطبقه مثل ماک )گشتاورنیرو را اضافه میکند وزن سنگین تر قدرتی وبادوام وقدیمی وارزان وکمبود وسایل وفرسوده بودن
قدرتی است ونهایت بسته به پینیون 80 تا105 راه میرود
در واقع دوبار کاهش به جای سرِ پلوس در کاهندهای که قبل از کله گاوی هست صورت میگیره.
اضافه کنم کاتالوگ فوق برای سال 1973 (1352) هست و برای بازار استرالیا.
خسته نباشید میگم به علی آقا و اقا عرفان پست زیبایی است
من متوجه نمیشم تو عکس دومی کاهش سر پلوس چه جوری صورت می گیره؟
میشه یه توضیح بدید؟
خواهش میکنم، تو عکس دوم که عکس ولوو کله سبز هست کاهش به وسیله پینیون و کرونویل و در داخل هوزینگ (کله گاوی) صورت میگیره.
وقتی چرخ محرک گیرکند درهرماشینی چرخ دیگر باسرعت دو برابر میچرخد وبه چرخ ثابت نیروی دوبرابر وارد شده وپلوس میبر د شما هوزینگ دیفرانسیل و دشلی راسرچ ونگاه کن تا بفهمی توی این توپی چه شکلی است ازیک طرف به پلوس ازطرف دیگر رویمحورفول چرخ با هزار خار ثابت شده پس سرعت را نصف وقدرت را دوبرابر می کند این شبیه دنده خورشیدی است اما ضریب دنده در خورشیدی قابل تغییر بوسیله طراح است اما دراینجا نیرو بوسیله دشلی ودنده پلوس با زاویهangleفلسفه اسم انگل 90درجه به توپی با ضریب2منتقل میشود تئوری سیستم جالب اما پر قطعه وحساس نسبت به بقیه است
سلام من ماشینم اف اچ هستش دیفرانسیل خودش ١٠و ٣١ هست حالا میخوام تند رو ترش کنم یعنی زودتر شتاب بگیره چ نوع کله گاوی بندازم بهتره
تشکر واقعا جالب و پیچیده است